Socialt ansvar / CSR

Tag socialt ansvar ved at støtte Et Dagligt Opkald som en del af jeres CSR-strategi

Hjælp os med at give ældre en tryggere hverdag

Det tror vi på

Alle ældre bør leve et trygt og værdigt liv. Og det er vores alles ansvar at passe godt på hinanden. Derfor tager vi socialt ansvar og hjælper ældre. Vi tror på, vores tilbud gavner både de ældre, deres pårørende og hele samfundet.

Det arbejder vi for

Vi tilbyder ældre et gratis opkald hver morgen og mulighed for at tale i telefon med andre ældre. Vi arbejder på at brede vores tilbud ud til så mange ældre som muligt, fordi det giver dem en tryggere hverdag med øget livskvalitet.

Det hjælper I med

Vi synes ikke, de ældre skal have penge op af lommen for at benytte vores tilbud. Derfor har vi brug for jeres hjælp til at tage socialt ansvar sammen med os, så tilbuddet fortsat kan være gratis. Brug det som en del af jeres CSR-strategi.

Bag Et Dagligt Opkald står NetTel

NetTel er et teleselskab, der benytter telefonsystemet 3CX. Bag NetTel står Ib Knudsen, som også er manden bag Et Dagligt Opkald. Han ønsker at give ældre gratis mulighed for at benytte Et Dagligt Opkald, og derfor støtter NetTel projektet økonomisk som en del af virksomhedens CSR-strategi.

Ib fik idéen til Et Dagligt Opkald, fordi han manglede et sådant tilbud til sin farmor på over 90. Læs historien her. Ib mener, det er vigtigt at tage socialt ansvar og give noget tilbage til samfundet. Du har nu mulighed for at inddrage Et Dagligt Opkald i jeres CSR-strategi.

Læs mere om CSR – Corporate Social Responsibility på Wikipedia og samfundsansvar.dk

Skab mere tryghed

Med Et Dagligt Opkald føler den ældre tryghed i egen bolig og kan herved bo længere i sit hjem. Et Dagligt Opkald kan til dels også udfylde den tryghed en tryghedsalarm giver.

Ældre hjælper ældre

Vi giver ældre mulighed for at tale med andre ældre. Det betyder, at vi kobler to ældre sammen, som begge ønsker at tale med en anden ældre. Herved hjælper de ældre hinanden til at få mere indhold i hverdagen.

Udskyd demens

Hjernens værste fjende er inaktivitet, så ved at udfordre hjernen dagligt eksempelvis ved at tale med andre mennesker og give dig selv oplevelser i hverdagen, holder du hjernen friskere, hvilket kan være med til at udskyde demens.

 

Et Dagligt Opkald aktiverer hjernen:
1. Fast dagsrytme. Opkaldet hver morgen giver den ældre et fast punkt på dagen at se frem til.

2. Kommunikation med andre.
3. Input i hverdagen (her vil vi løbende komme med flere tilbud).

 

glad-ikon

Gladere ældre
Ældre føler øget tryghed
De oplever noget
Nye venskaber

penge

Bedre økonomi
Ældre bor længere i egen bolig
Er friskere i længere tid
Udskyder demens

medarbejdere

Gladere pårørende
Bedstemor har nogen at tale med
Hvis der sker hende noget, får de besked.

installation

Simpelt at installere
Har den ældre en telefon?
Det er det eneste, Et Dagligt Opkald kræver.

Ønsker du at høre mere?