Vilkår og betingelser

Herunder finder du vilkår og betingelser for medlemskab hos Et Dagligt Opkald

Abonnement 

Abonnementet løber i den periode, du har valgt.

Hvem kan være med?
Alle, der har behov for et tryghedsopkald, f.eks. hvis du:

– ikke har daglig kontakt til hjemmeplejen eller familie
– oplever, at dit netværk er svagt eller langt væk
– føler dig meget alene eller ensom og ønsker en form for tryghed i hverdagen

Hvad tilbyder Et Dagligt Opkald?
Et dagligt telefonopkald alle ugens 7 dage, 365 dage om året mellem kl. 8.30 og 8.45.

Hvordan fungerer Et Dagligt Opkald?
Alle bliver ringet op mellem kl. 8.30-8.45 hver morgen, og tager du ikke telefonen første gang, bliver du ringet op igen efter to minutter. Vi forsøger to gange, og bliver telefonen ikke svaret anden gang, vil vores alarmsystem behandle dette. Vi giver nu besked til den eller de pårørende, du har valgt, og vi vil kontakte dem, på den måde du har valgt.

Hvad kræver det at være med?
For at kunne bruge Et Dagligt Opkald, skal du:

1. Have en telefon
2. Oplyse, hvem du har en aftale med, hvis du ikke tager telefonen.
3. Dagligt besvare et opkald mellem kl. 8.30 og 8.45.
4. Informere Et Dagligt Opkald, hvis du i en periode ikke er til at træffe f.eks. pga. indlæggelse eller ferie.

Hvad sker der, hvis jeg ikke tager telefonen?
Hvis du ikke besvarer opkaldet, vil Et Dagligt Opkald ifølge aftalen tilkalde den pårørende eller kontaktperson, du har oplyst ved tilmeldingen.

Hvad kan Et Dagligt Opkald ikke?
Et Dagligt Opkald kan ikke tilkalde hjælp fra nogen, hvor der ikke foreligger en samtykkeerklæring.

Bemærk! Et Dagligt Opkald er gratis hele 2017

Den grundlæggende tjeneste med at give ældre tryghed i hverdagen vil altid være en gratis tjeneste, men ekstra tjenester som modul 2, hvor den ældre har mulighed for at tale med en anden ældre, kan vi ikke blive ved med at tilbyde som en gratis tjeneste, hvis ikke andre firmaer vil støtte Et Dagligt Opkald.

2017
I 2017 er både Et Dagligt Opkald og muligheden for at tale med en anden ældre gratis.

Betalingsbetingelser

Der betales pr. påbegyndt måned, og aftalen skal tilmeldes automatisk betaling via PBS. Se mere om dette under tilmelding til PBS.

Refusion
Et Dagligt Opkald betaler ikke overskydende abonnement retur, da der betales pr. påbegyndt måned eller pr. påbegyndt år. Som kunde kan du opsige dit abonnement fra dag til dag.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret efter tilmelding af Et Dagligt Opkald. Gældende fra den dag, du bliver ringet op første gang.

CPR-nummer og Bank-kontonummer
Vi gemmer ikke kundens CPR-nummer og bank-kontonummer. Vi bruger kun disse oplysninger til at oprette PBS-aftale med.

Accept af abonnementsbetingelserne
Betaling af regning betragtes som en aktiv accept af nuværende abonnementsbetingelser.

Opsigelse
Opsigelse af abonnement skal ske via mail eller skriftligt og inden 14 dage, før udløbet af abonnementsperioden.

Ydeligere informationer

Tavshedspligt
Der gælder tavshedspligt for både deltagere og Et Dagligt Opkald.

Oppetid
Et Dagligt Opkald er garanteret en oppetid på 99,7 % fra vores leverandører. De leverer vores telefoni, internet og servere.

Interesseret?
Kontakt Et Dagligt Opkald på tlf. 98 40 21 00